Kicsi homokszem a digitális világban
2021. október 07. írta: Svéd otthon

Kicsi homokszem a digitális világban

A digitális világ hihetetlen gyorsasággal tud felemelni a semmiből, majd ugyanolyan gyorsan el is tud tüntetni...
Nem én akartam eltűnni, hanem az Instagram tüntetett el. A hatalmas digitális világban létezik az algoritmus, aki dönt minden és mindenki felett. Emberek alkották, de az ő döntéseit nagy sokára ellenőrzik igazi, valós emberek...az enyémet több hét után se ellenőrizte senki élő.
screenshot_20210921_073136_com_instagram_android.jpg
Nem tettem fel semmi félrevezetőt. 
Nem tettem ki a valósággal nem egyező dolgokat. 
Nem reklámoztam 
Nem vettem követőket. 
Nem kértem ingyen cuccokat.
Nem adtam el semmit.
Nem írom ki magamról, hogy életmódtanácsadó, coach, fotós, modell, utazási szakember vagy egyéb fals ökörségeket.
Nem csinálok olyat, amit ne tennék akkor is ha szemtől szemben találkoznánk, szomszédok lennénk vagy munkatársak. 
Egyszerűen csak megosztottam az életünk pillanatait. Ami másokat szórakoztatott, segített vagy épp kérdést vetett fel és megbeszéltük.
Az Instagram algoritmusa azt gondolta valamire, hogy nem jól csinálom...és lehet igaza van.

Lassan három hete, hogy folymatosan próbálkozom visszaszerezni a Svéd otthon blog Instagram oldalát, ami a tegnapi nappal úgy tűnik teljesen esélytelenné vált. Így egy isteni közbeavatkozásnak, a pár nappal ezelőtti világszintű leállásnak is köszönhetően, kicsit átalakítom az eddigi dolgokat, de előbb elmesélem milyen kicsi homokszemnek lenni a digitális világban.

Először is, tudom, hogy az Instagram-nak közel egy milliárd felhasználója van és az algoritmusok úgy vannak megírva, hogy abba belefuthat olyan is aminek nem kellene és ez túl sokakat nem érdekel, hacsak nem vagyok milliárdos, nagyon híres, nagyon valaki. Az, hogy a hibát javítják e vagy nem, arra az én esetemben nem sok esély van, hiszen én egy kicsi, személyes oldal voltam csak 4100 követővel, így én a rendszerben nem vagyok túl fontos.

who-blocked-me-instagram-google-1200x670_1568901516.jpg

Az, hogy az algoritmus mit ismert fel rossznak, hát ezt se tudjuk meg sose. Ki van találva ez a rendszer, hogy ne is tudj senkivel se erről vitázni, ha akarsz. Egyszerűen letilt minden fajta további kapcsolódás és kommunikáció lehetőségéről. Hozzáteszem, nem szegtem meg semmit amit meglehetett volna...főleg nem vasárnap 22.30-kor...

Küldözgetheted a fehér papírra írt kódokat, a kutyát nem érdekli...legalább is több esetben nem, mint igen. Érdemes átgondolni, mennyire hagyatkozunk arra az egy platformra, így most átgondolva ezt én is alakítok az eddigieken.

Az egész helyzet egyébként inkább bosszantó csak, de amúgy nem dől össze a világom...az életem a számítógépen kívül van és köszöni szépen jól érzi magát ;)

Az viszont, hogy ez így alakult azt a sors jelének veszem, így nem kezdek új oldalt. Mivel a kicsi hobby oldalamnak van már egy oldala, így ott folytatom, kicsit másabb formában mint eddig.

Szóval nem tűnők el, csak átalakulok.

A jövőben ezen a blogon fogom hosszabban írni a tartalmakat Svédországról, a mindennapokról, úgyhogy érdemes feliratkozni.

Az Instagram-on pedig napi szinten osztok meg érdekességeket Svédországról azt itt találjátok ;)

süti beállítások módosítása