Sziklakertem
2019. június 04. írta: Svéd otthon

Sziklakertem

Van egy kisebb kert részünk a telken, amit szabadon ültethetek ki, be, át, mindenféle módon, bármit bárhova, de a kert maga annyira szép volt, hogy különösebben nem volt szívem ezt szétzilálni, úgyhogy csak egy kis részt csináltam, meg ami egy őserdő volt (sajnos azt nem dokumentáltuk). Férjem felásta nekem, kigazoltam, és íme, kaptunk egy tiszta területet, amivel szabadon játszhattam :)

Mivel ide délelőtt 10 óra után folyamatosan süt majdnem estig a nap, így ezt figyelembe véve egy mediterrán sziklás kertecskét álmodtam meg. A sarokban lévő, itt még bozótnak kinéző növény, az építészek álma, a falra felfutó, mindent beterítő növény(a nevét a főbérlő sem tudta sajnos). A másik szempont még az volt, hogy mivel sokat utazunk, így nem szerettem volna ha sok gondozást igénylő növények kipusztulnának, ezért inkább igénytelen, jól el van magának növényeket választottunk, amiknek elég az eső is.

A növények, amik ide kerültek végül:

  • Sedum acre/borsos varjúháj
  • Phlox subulata 'McDaniel's Cushion/árlevelű lángvirág
  • Lavandula angustifolia/közönséges levendula
  • Sempervivum/kövirózsa

A növények azóta is nagyon jól érzik magukat, jobban körbe járva a kertet azóta találtam máshol is levendulát. Azóta került ide díszhagyma is, csak mert jól néz ki és így nagyjából mindig virágzik valami :)

 

Ha kíváncsi vagy további érdekességekre az otthonunkról, akkor látogasd meg Instagram oldalunkat :)

süti beállítások módosítása