Őszi túra egy 43 éves lakókocsival
2021. október 20. írta: Svéd otthon

Az a helyzet, hogy vettünk egy lakókocsit. Nem is akármilyet. Egy finn lakókocsit, amit ma már ebben a formában nem gyártanak…a helyzet szépsége pont ez, hogy elég retro, mondhatni vintage, mert, hogy 43 éves és az elmúlt hetekben a belső szépítgetésén dolgoztam, mint családi retro projekt.

A kicsi kocsi eredeti szivacsaira új huzatokat varrtam. A felső kinyitható ágyra pedig új szivacsot is vettünk és azt is megvarrtam. Varrtam függönyöket, feldíszítettük, bepakoltunk és elindultunk vele 250km-rel feljebb Värmland középső erdejébe, egy természetvédelmi terület mellett található kicsi, natúr kempingbe.

A natúr annyit takar, hogy víz és áram van. Mosdó nincs, wc pedig úgy, mint régen az udvar végében. 1km sétára, ahol a recepción volt természetesen volt zuhany és mosdó is, ami pont egy kellemes séta. A víz pedig így a fák között...

Ennek a legfőbb előnye az volt, hogy úgy éreztük magunkat, mintha teljesen az erdő mélyén vadkempingeznénk…és végül is majdnem…bár volt áram és akkor tulajdonképpen minden van :D

Öt napot töltöttünk el így Svédország egyik legszebb megyéjében. Másztunk magasra, sütögettünk vízesésnél és simogattunk jávorszarvasokat.

Az öt nap legérdekesebb helyszínei

Gettjärnsklätten

Sjöänds Skans - régi erőd rendszer.

Storkasberget kilátó - egy régi rádiótorony, amibe fel lehet menni. megéri, nagyon szép a város a magasból és azt is jól látni, mennyire körbe veszi a természet.

Värmlands Moose Park - családi jávorszarvas farm. Majd két órás vezetés volt. Érdekességek a jávorszarvasokról (amiről majd írok egy későbbi bejegyzésben), etetés és pusztán csak ott lenni velük is hatalmas élmény.

Fämtfallet - itt egy egésznapot töltöttünk, mert ebédeltünk, majd 7km-t gyalogoltunk folyamatos le-fel menetben, időnként a sziklaperem mellett. Kezdett besötétedni, így a végét már nagyon elsiettük. A környék vadállataival nem szívesen futottunk volna össze.

Värmland megyében több ragadozó faj is él. Többek között barna medve, rozsomák és farkasok, bár ők tartanak leginkább az embertől, így a velük való találkozásra elég kicsi az esély, mint, ahogy azért a többiek se általánosan vannak jelen a túra útvonalak mentén, de azért jobb felkészülni, hiszen ha ételszagot éreznek sose lehet tudni.

Värmlandban egyébként van egy kijelölt nap, amikor évi három kijelölt medvét kilőhetnek az arra kijelölt vadászok, hogy ne szaporodjanak túl. Egyébként ez a szám csak erre a megyére igaz. Országos szinten idén 501 medvét lőttek ki, a túl szaporodást megakadályozván.

Ha kíváncsi vagy további érdekességekre Svédországról és a mindennapjainkról, akkor látogasd meg Instagram oldalunkat :)